Göteborg   2019-07-01 /

Stavdal och Ramirent påbörjar sammanslagningen

Förvärvet mellan bolagen Stavdal AB och Ramirent Plc är nu slutfört. Förvärvet offentliggjordes den 8 april 2019.

Stavdal finns på 11 orter i Sverige och Norge och tar med sig en modern flotta samt 280 kompetenta och erfarna medarbetare. Ramirent är ett av Europas största uthyrningsföretag med verksamhet i 9 länder, varav 800 medarbetare i Sverige. Affären innebär att man kommer bli Sveriges största uthyrningsföretag med täckning i hela landet.

Affären kommer att bidra med finansiella siffror för Ramirents svenska och norska segment från och med tredje kvartalet 2019.

”Det känns otroligt bra äntligen få starta sammanslagningen och arbetet med att bygga Sveriges bästa och mest kompetenta uthyrare! Jag ser framemot resan vi har framför och att bygga det bästa av våra två företag”, säger Mikael Olsson, VD Stavdal AB

”Vi kommer med full kraft att påbörja arbetet med integrationen inom de närmaste dagarna och stor del av vårt fokus i höst kommer att vara på hur vi ska organisera oss för att möta marknaden och kunden på bästa sätt. Jag ser fram emot det kommande samarbetet och välkomnar våra nya kollegor till Ramirent”, säger Erik Bengtsson, VD Ramirent AB.