Göteborg   2019-07-13 /

Stavdal går semester-offline i sociala medier

Med plingande notiser och röda flaggor för nytt innehåll på sociala medier och mail, kan det ibland vara svårt att vara närvarande i vardagen. Under årets semester kommer vi på Stavdal därför att göra en paus i uppdateringarna på Facebook, LinkedIn och Instagram för att fullt ut koppla ner och njuta av sommaren! Vi går offline under tre veckor och är tillbaka igen vecka 32. Hoppas du vill göra oss sällskap och uppleva världen på riktigt istället för genom skärmen!

Även om vi är nedkopplade från våra sociala medier, håller våra hyrcenter såklart öppet för alla er som behöver kranar, liftar och byggmaskiner till olika projekt i sommar!

De senaste åren har tiden vi spenderar framför skärmar och i sociala medier hela tiden ökat. Idag använder 63 procent av befolkningen sociala medier varje dag och det är lätt att fastna i scrollandet. Vill du också minska din skärmtid? Här kommer några tips för minskad skärmtid i sommar:

• Stäng av notiser från appar eller sätt telefonen på ”stör ej-läge”.
  • Stäng av ljudet på telefonen, eller ännu hellre – lägg den i ett annat rum när du umgås med familj och vänner!
  • Använd mobilen medvetet. Till exempel kan du flytta appar till nya platser för att inte gå in på dem bara av gammal vana. Eller ta tillfället i akt att rensa bland apparna!
  • Vill du inte bli nådd alls? Starta flygplansläge! Kameran fungerar som vanligt och ofta kan musik, streaming, ljudböcker och podcasts sparas ner i offline-läge.

Sist men inte minst önskar vi dig en riktigt härlig sommar som bjuder på många fina minnen att leva på resten av året! #VIGÅROFFLINE