Göteborg   2018-12-11 /

Nya maskiner till Stavdals maskinpark

Nu kan du hyra världens första batteridrivna bilmaskin på Stavdal. Förutom att den har den lägsta vibrationen i sin verktygsklass kan den erbjuda högre produktivitet genom större mobilitet. Den har även ett batteri med hög kapacitet samt korta laddningstider vilket gör den otroligt effektiv då det är möjligt att arbeta upp till en arbetsdag utan laddning. Det finns många användningsområden för TE 300-A36, bland annat i borttagning av kakel, klaners och spackel, avlägsna ojämnheter på betongytor samt frigör armeringsjärn för reparationsarbeten.  Du kan även använda den till lättare mejsling i tex tegel och block men även till korrigerande mejsling.

Vi kan även presentera den sladdfria borrmaskinen TE 60-A36 som kan borra upp till 6 meter med 20mm borr på en laddning. Detta är en snäll maskin mot sina användare i och med att den har en aktiv momentkontroll (ATC) som förhindrar att verktyget roterar okontrollerat om borret fastnar, vilket begränsar en vanlig säkerhetsrisk. Den besitter även en aktiv vibrationsdämpning och har en dammsugarenhet som samlar upp till 95% av dammet. TE 60-A36 har även en unik kylning för längre livslängd vilket gör den väldigt effektiv. Du kan med TE 60-A36 borra genomgående hål i betong och murverk och kan borra upp till 122mm diametern.

Kontakta ditt närmaste hyrcenter för mer information

Klicka här för att komma till Hilti TE 300-A36
Klicka här för att komma till TE 60-A36