Göteborg   2019-10-18 /

Anders Wikström blir regionchef i region syd

Anders Wikström har jobbat inom byggnära verksamhet sedan slutet av 80-talet, mycket med försäljning men även som VD på Gunnebo (områdesskydd) och på Grundfos (pumpar). Innan han kom till Ramirent i november 2015 var han på Polygon (Munters). På Ramirent har han jobbat som Regionchef i Väst, Sedan Syd & Väst, och nu blir det Syd.

Han är även civilingenjör inom industriell ekonomi på Chalmers och har bott i Göteborg med omnejd hela livet.

- Jag jobbar mycket och är väldigt engagerad i det jag gör. Men hundpromenader, musikkonserter, husskötsel och golfrundor brukar hålla mig borta från datorn. Eller så säger min fru och mina två barn till mig på skarpen. Det brukar funka fint.

När Anders tänker på samgåendet mellan Ramirent och Stavdal ser han det som en fantastisk möjlighet, men även utmaning.

- Vi ska dra det bästa ur två kulturer och lyckas vi med det så har vi en underbar position som företag och arbetsgivare. Om vi lär känna varandra snabbt under hösten så ser vi hur mycket värme och kompetens det finns i våra organisationer och kommer kunna stärka varandra. Vi måste vara nyfikna, få bort ”vi och dem” och kommunicera mer än någonsin, på alla nivåer i företaget.