Artiklar | | Hallå där Rudolf Pettersson!

Hallå där Rudolf Pettersson!

​Du är en av de första medarbetarna från Ramirent, som efter sammanslagningen med Stavdal flyttar ihop med nya kollegor på Stavdal. Du har jobbat som uthyrare i 15 år och senast på Ramirents kundcenter i Kärra, som lagom till julledigheten slås ihop med Stavdals kundcenter på Exportgatan i Göteborg. Lådorna har redan börjat packas.

Hur känns det att lämna Kärra?
- Självklart blir det en förändring. Innan kunde jag bara gå ut på kontoret eller verkstan och visste precis vem jag skulle prata med för att få saker gjorda. Jag ska inte sticka under stol med att det här blir som att börja ett nytt jobb och en riktigt ordentlig nytändning i arbetet. Jag tycker det ska bli jätteroligt!

Blev du förvånad att kundcentret i Kärra stängs?
- Jag hade faktiskt misstänkt att något kundcenter skulle läggas ner, så jag blev inte alltför förvånad. Att just Kärra skulle flyttas var dock inte min första gissning. Det var väl i slutet av september som vi fick veta och det tog ett tag innan det sjönk in - det är trots allt en stor förändring. Men nu känner jag ändå att det är helt logiskt och känns väldigt genomtänkt. Men jag tror inte att det har varit ett enkelt beslut för de som fattat det.

Har du någon känsla för hur det kommer att bli att jobba med folk från Stavdal?
- Det jag märker när jag har pratat med killarna och tjejerna på Stavdal är att alla har kunden i fokus och även att kunskapen finns. Så det är något som känns riktigt bra. Då vet man att vi arbetar på samma sätt.

Berätta något personligt om dig, som inte alla känner till?
- Jag är en stor bakentusiast – jag har till och med varit reserv för en säsong av tv-programmet ”Hela Sverige Bakar”. Bara häromdagen bakade jag sex limpor. Sedan har jag alltid några kladdkakor i kylen på jobbet eller småkakor i reserv, man vet aldrig när de kan komma till pass. Det är självklart något som kommer följa med till de nya kollegorna. Jag må baka en hel del, men jag är mer för att bjuda än att äta upp allt själv.