Artiklar | | Julhälsning och summering över året med VD Mikael Olsson

Julhälsning och summering över året med VD Mikael Olsson

Det är bara några veckor kvar till jul och för många en lång och efterlängtad ledighet! Jag vill passa på att tacka alla våra medarbetare och kunder för ännu ett roligt år tillsammans!

Även om byggmarknaden har mattats av något i år, vilket även vi har känt av, ser vi hur framför allt Stavdal i södra Sverige går otroligt bra! Där finns en stor marknad med spännande projekt och det tillsammans med att vårt team har etablerat fina kundkontakter, gör att vi hela tiden stärker vår position i Malmö, Lund och Helsingborg. Vi fortsätter även vara starka i Göteborg, vilket vi förstås är väldigt glada över.

Maskinuthyrning med täckning över hela Sverige
För oss på Stavdal har det varit ett intensivt år med stort fokus på sammanslagningen med Ramirent. Även om våra två bolag går helt ihop först vid nästa årsskifte, har vi redan nu börjat samarbeta på flera av våra hyrcenter. För er kunder har det inneburit ett större utbud och bättre tillgång till våra tjänster. För våra medarbetare har det gett nya kollegor och nya jobbmöjligheter. Jag är faktiskt lite förvånad över hur smidigt samgåendet har gått och glad över den positiva inställningen som våra medarbetare har visat.

Gemensam värdegrund
Våra värderingar och vår speciella Stavdalsanda är viktig för oss. Vi vet också att den ligger nära Ramirents värdegrund ”Smooth service with a smile”. I vårt samgående är jag övertygad om att värdegrunden även fortsättningsvis kommer att handla om att det ska vara enkelt att hyra, att vi ska vara personliga i kontakten med våra kunder och självklart erbjuda fräscha maskiner och bra utrustning. Och vi ska göra det hållbart.

Arbetet med årets hållbarhetsrapport som skall publiceras i mars, pågår för fullt. Det blir den sista rapporten för Stavdal som eget bolag. I början av 2020 drar vi igång ett gemensamt hållbarhetsarbete med Ramirent och det ska bli spännande att se hur vi tillsammans kan bidra till branschens färdplan mot klimatneutral konkurrens.

Gåva som gör gott
En del i vårt hållbarhetsarbete handlar om socialt engagemang. I linje med det kommer vi även i år att skänka en gåva till en välgörenhetsorganisation istället för att dela ut julklappar till kunder och medarbetare. Vi hoppas att även ni är glada att kunna bidra på detta sätt. Vilken organisation det blir bestämmer våra medarbetare i en omröstning här i december.

Det finns såklart mycket att berätta om året som gått och vad som är på gång. Vi återkommer med mer info nästa år! Till dess önskar jag dig en riktigt skön och God Jul!

Mikael Olsson, VD Stavdal