Artiklar

Nyhetsbrev 4, 2019

Visar artiklar för Nyhetsbrev 4, 2019.
Tillbaka till artikelarkivet

Nyhetsbrev 4, 2019

Stavdal-Ramirent rullar ut sin nya organisation

Den 8 oktober ska den nya gemensamma organisationen för Stavdal och Ramirent rullas ut. Den nya säljorganisationen har redan börjat jobba tillsammans och under hösten påbörjas arbetet med att branda om med skyltar och Ramirents blåa färg på bodar och maskiner – ett arbete som kommer att fortsätta under två år.

- Vi är måna om att förändringarna ska ske i en takt som gör det smidigt för kunderna att fortsätta göra affärer med oss.  Därför kommer vi t ex inte att ha ett gemensamt affärssystem förrän 2021, säger Ramirents VD Erik Bengtsson.

Stavdal skyddar solcellsmontörer i Göteborg

Uppe på Skårsskolans tak i Göteborg installeras solcellspaneler för fullt och Stavdal har den viktiga uppgiften att leverera fallskydd till projektet. I takt med att efterfrågan av solceller ökar – ökar även beställandet av fallskydd.

Nya kraftfulla batteridrivna bilmaskiner

Nu finns även batteridrivna bilmaskiner i Stavdals sortiment. Bilmaskinen TE 300 och mejselhammaren TE 500, båda från Hilti, kompletterar Stavdals satsning på mer miljövänliga maskiner. Modellerna är världens första batteridrivna med SDS+ respektive SDS Max.

Hallå där Selina Marminge

Möt Selina Marminge, förman för returen i Stockholm, Lunda och sedan 1 september även lageransvarig. Här berättar hon om hur hon utvecklat verksamheten under sina två år på Stavdal.