Artiklar

Glad sommar!

Det är likadant varje år – våren går rasande fort och plötsligt är sommaren här! Jag vill passa på att tacka alla medarbetare och kunder för ett riktigt fint första halvår! Jag tror att jag pratar för alla som jobbar här på Stavdal, när jag säger att vi är oerhört glada och stolta över det fina betyg vi har fått i vår senaste kundundersökning! Det är roligt att vi har så många nöjda och lojala kunder och vi uppskattar verkligen att arbeta och utvecklas tillsammans med er!

Nyhetsbrev 3, 2019

Stavdal levererar till nytt landmärke i Helsingborg

I Helsingborg byggs ett nytt vattentorn som kommer att bli ett landmärke för staden. Stavdal fick uppdraget som helhetsleverantör av byggmaskiner, bodar och liftar till projektet i början av 2018 och kommer att vara med tills tornet står färdigt 2020.

– Det är ett annorlunda projekt vilket gör det extra roligt att leverera och följa utvecklingen, säger Dennis Nilsson, försäljningsansvarig syd.

Nyhetsbrev 3, 2019

Kvinnor i byggbranschen ratar skyddsutrustning

Långt ifrån alla kvinnor inom byggsektorn använder personlig skyddsutrustning. Det presenterar Skydda i sin årliga rapport ”Säker arbetsplats”

Endast 44 procent av de tillfrågade kvinnorna i rapporten uppger att de använder sin skyddsutrustning fullt ut. Bland männen är motsvarande siffra 52 procent.

Gravid och nytt jobb – inget problem på Stavdal

Trots ett förbud sedan 2006, strömmar anmälningarna in till Diskrimineringsombudsmannen (DO) från anställda och arbetssökande som väntar barn.

På Stavdal är det viktigt att familjelivet går att kombinera med arbetslivet, det ena ska inte utesluta det andra. Vi har pratat med Linda Himberg som fick ett varmt välkomnade när hon var på anställningsintervju – samtidigt som hon väntade barn.

Kompiskolla för säkerheten

Patrick Withfeldt och Filip Rudenstam jobbar med fallskydd på Stavdal i Stockholm. De lever konstant med risken att falla i sitt arbete som fallskyddsmontörer. En vardag där man inte får slarva när det kommer till säkerhet.

Hallå där AnnaLena Norlander

AnnaLena Norlander, distriktschef på Stavdal i Stockholm är en förebild när det gäller att ta sig fram klimatsmart. Inspireras av hur hon gör för att värna miljön i sitt arbete och vardagen.

Nyhetsbrev 2, 2019

Stavdal släpper sin nya hållbarhetsrapport

Alldeles nyligen släppte Stavdal sin hållbarhetsrapport för 2018. Den visar nya mål kopplade till vad företaget gör för att minska sin energiförbrukning och sina koldioxidutsläpp, helt i linje med Bygg- och anläggningssektorns färdplan för fossilfri konkurrenskraft.

29 april - en dag med fokus på säkerhetsjargonen

Den 29 april är det dags för Säkerhetsdagen 2019, som uppmärksammas av Sveriges Byggindustrier i samband med den internationella arbetsmiljödagen. Vi har pratat med Berndt Jonsson, som är Nationell arbetsmiljösamordnare på Sveriges Byggindustrier, om dagens betydelse.

Nyhetsbrev 2, 2019

Fem produkter för vårens bygg- och anläggningsprojekt

Med våren och sommaren kommer som bekant värmen, vilket gör att många byggprojekt går in i en ny fas. Här presenterar vi fem populära produkter som aktualiseras när det är dags för olika typer av stensättning, mark- och takarbeten. En gemensam nämnare är att många produkter drivs av batteri som ett led i branschens arbete att använda alternativ till el- och förbränningsmotorer.

Stavdals hållbarhetsrapport får egen hemsida

Snart lanserar Stavdal årets hållbarhetsrapport. Maria Ågerup, kommunikationsansvarig på Stavdal berättar om synen på hållbarhetsfrågor och vikten av ett jämställt företag.

Upp till toppen