Artiklar

Hallå där AnnaLena Norlander

Hallå där AnnaLena Norlander, distriktschef på Stavdal i Stockholm! Du är ett föredöme när det gäller att ta dig fram klimatsmart!  Vad gör du?

Nyhetsbrev 2, 2019

Stavdal släpper sin nya hållbarhetsrapport

Alldeles nyligen släppte Stavdal sin hållbarhetsrapport för 2018. Den visar nya mål kopplade till vad företaget gör för att minska sin energiförbrukning och sina koldioxidutsläpp, helt i linje med Bygg- och anläggningssektorns färdplan för fossilfri konkurrenskraft.

29 april - en dag med fokus på säkerhetsjargonen

Den 29 april är det dags för Säkerhetsdagen 2019, som uppmärksammas av Sveriges Byggindustrier i samband med den internationella arbetsmiljödagen. Vi har pratat med Berndt Jonsson, som är Nationell arbetsmiljösamordnare på Sveriges Byggindustrier, om dagens betydelse.

Nyhetsbrev 2, 2019

Fem produkter för vårens bygg- och anläggningsprojekt

Med våren och sommaren kommer som bekant värmen, vilket gör att många byggprojekt går in i en ny fas. Här presenterar vi fem populära produkter som aktualiseras när det är dags för olika typer av stensättning, mark- och takarbeten. En gemensam nämnare är att många produkter drivs av batteri som ett led i branschens arbete att använda alternativ till el- och förbränningsmotorer.

Stavdals hållbarhetsrapport får egen hemsida

Snart lanserar Stavdal årets hållbarhetsrapport. Maria Ågerup, kommunikationsansvarig på Stavdal berättar om synen på hållbarhetsfrågor och vikten av ett jämställt företag.

StinaLee Arlmark: "Det finns många sätt att utvecklas inom företaget. "

Att Stavdal består av otaliga tusenkonstnärer råder det inga tvivel om. En av dem är Stockholms administratör StinaLee som minst sagt har gjort en spännande jobbresa: från målare till administratör till ställningsmontör.

Mikaela Johansson: "Arbetet passade mig som handen i handsken"

Idag hälsar vi på hos Mikaela Johansson. Hon har utbildning inom teknisk försäljning och har tidigare arbetat inom fordonsindustrin och inköp. Idag är hon en stolt del av Stavdalfamiljen där hon tar sig an titeln som säljare. Vi träffade henne för en kort intervju där hon berättar om sin arbetsdag, tips för att lyckas som säljare och hur det är att arbeta i en mansdominerad bransch.

Nyhetsbrev 1, 2019

Stavdal levererar till ombyggnationen av Skaraborgs Sjukhus

I höstas inleddes en om- och utbyggnation av Skaraborgs Sjukhus i Skövde. Arbetet pågår till mitten av 2023, och då kommer den totala ytan ha ökat med en dryg tredjedel. Stavdal är helhetsleverantör av maskiner, kranar och bodar till bygget.
– Ett projekt av denna dignitet kräver mycket av oss som leverantör och flera delar av Stavdal är involverade, säger Jonas Boström, hyrcenteransvarig i Lidköping.

Nyhetsbrev 1, 2019

Så kan byggbolagen förbereda sig för Brexit

Storbritanniens utträde ur EU – Brexit – kommer även att påverka byggbranschen och de företag som handlar med Storbritannien idag.  Utträdet, som enligt plan ska ske i mars i år, kommer att innebära mer regelkrångel både vad gäller varor och tjänster. Det menar Tanja Rasmusson, näringspolitisk chef på Sveriges Byggindustrier.

Nyhetsbrev 1. 2019

Här lever Stavdals begagnade maskiner vidare

Fräscha maskiner. Det är ett av Stavdals ledord. För att leva efter löftet och samtidigt vara hållbara, finns en tydlig plan för vad som händer när bodar, maskiner och annat byggmaterial har använts färdigt hos Stavdal.

Upp till toppen