Artiklar

Nyhetsbrev 4, 2019

Stavdal-Ramirent rullar ut sin nya organisation

Den 8 oktober ska den nya gemensamma organisationen för Stavdal och Ramirent rullas ut. Den nya säljorganisationen har redan börjat jobba tillsammans och under hösten påbörjas arbetet med att branda om med skyltar och Ramirents blåa färg på bodar och maskiner – ett arbete som kommer att fortsätta under två år.

- Vi är måna om att förändringarna ska ske i en takt som gör det smidigt för kunderna att fortsätta göra affärer med oss.  Därför kommer vi t ex inte att ha ett gemensamt affärssystem förrän 2021, säger Ramirents VD Erik Bengtsson.

Stavdal skyddar solcellsmontörer i Göteborg

Uppe på Skårsskolans tak i Göteborg installeras solcellspaneler för fullt och Stavdal har den viktiga uppgiften att leverera fallskydd till projektet. I takt med att efterfrågan av solceller ökar – ökar även beställandet av fallskydd.

Nya kraftfulla batteridrivna bilmaskiner

Nu finns även batteridrivna bilmaskiner i Stavdals sortiment. Bilmaskinen TE 300 och mejselhammaren TE 500, båda från Hilti, kompletterar Stavdals satsning på mer miljövänliga maskiner. Modellerna är världens första batteridrivna med SDS+ respektive SDS Max.

Hallå där Selina Marminge

Möt Selina Marminge, förman för returen i Stockholm, Lunda och sedan 1 september även lageransvarig. Här berättar hon om hur hon utvecklat verksamheten under sina två år på Stavdal.

Stavdal levererar maskiner till rekordlångt projekt

Henriksdals reningsverk är det största reningsverket för avloppsvatten i Stockholmsområdet. Anläggningen betjänar - tillsammans med Bromma reningsverk och Louddenverket - hela Stockholms kommun samt ett par kranskommuner.

Glad sommar!

Det är likadant varje år – våren går rasande fort och plötsligt är sommaren här! Jag vill passa på att tacka alla medarbetare och kunder för ett riktigt fint första halvår! Jag tror att jag pratar för alla som jobbar här på Stavdal, när jag säger att vi är oerhört glada och stolta över det fina betyg vi har fått i vår senaste kundundersökning! Det är roligt att vi har så många nöjda och lojala kunder och vi uppskattar verkligen att arbeta och utvecklas tillsammans med er!

Nyhetsbrev 3, 2019

Stavdal levererar till nytt landmärke i Helsingborg

I Helsingborg byggs ett nytt vattentorn som kommer att bli ett landmärke för staden. Stavdal fick uppdraget som helhetsleverantör av byggmaskiner, bodar och liftar till projektet i början av 2018 och kommer att vara med tills tornet står färdigt 2020.

– Det är ett annorlunda projekt vilket gör det extra roligt att leverera och följa utvecklingen, säger Dennis Nilsson, försäljningsansvarig syd.

Nyhetsbrev 3, 2019

Kvinnor i byggbranschen ratar skyddsutrustning

Långt ifrån alla kvinnor inom byggsektorn använder personlig skyddsutrustning. Det presenterar Skydda i sin årliga rapport ”Säker arbetsplats”

Endast 44 procent av de tillfrågade kvinnorna i rapporten uppger att de använder sin skyddsutrustning fullt ut. Bland männen är motsvarande siffra 52 procent.

Gravid och nytt jobb – inget problem på Stavdal

Trots ett förbud sedan 2006, strömmar anmälningarna in till Diskrimineringsombudsmannen (DO) från anställda och arbetssökande som väntar barn.

På Stavdal är det viktigt att familjelivet går att kombinera med arbetslivet, det ena ska inte utesluta det andra. Vi har pratat med Linda Himberg som fick ett varmt välkomnade när hon var på anställningsintervju – samtidigt som hon väntade barn.

Kompiskolla för säkerheten

Patrick Withfeldt och Filip Rudenstam jobbar med fallskydd på Stavdal i Stockholm. De lever konstant med risken att falla i sitt arbete som fallskyddsmontörer. En vardag där man inte får slarva när det kommer till säkerhet.

Upp till toppen