Artiklar

Stavdal levererar till ombyggnationen av Skaraborgs Sjukhus

I höstas inleddes en om- och utbyggnation av Skaraborgs Sjukhus i Skövde. Arbetet pågår till mitten av 2023, och då kommer den totala ytan ha ökat med en dryg tredjedel. Stavdal är helhetsleverantör av maskiner, kranar och bodar till bygget.
– Ett projekt av denna dignitet kräver mycket av oss som leverantör och flera delar av Stavdal är involverade, säger Jonas Boström, hyrcenteransvarig i Lidköping.

Nyhetsbrev 1, 2019

Så kan byggbolagen förbereda sig för Brexit

Storbritanniens utträde ur EU – Brexit – kommer även att påverka byggbranschen och de företag som handlar med Storbritannien idag.  Utträdet, som enligt plan ska ske i mars i år, kommer att innebära mer regelkrångel både vad gäller varor och tjänster. Det menar Tanja Rasmusson, näringspolitisk chef på Sveriges Byggindustrier.

Nyhetsbrev 1. 2019

Här lever Stavdals begagnade maskiner vidare

Fräscha maskiner. Det är ett av Stavdals ledord. För att leva efter löftet och samtidigt vara hållbara, finns en tydlig plan för vad som händer när bodar, maskiner och annat byggmaterial har använts färdigt hos Stavdal.

Nyhetsbrev 1, 2019

Stavdal satsar på modern rekrytering

Under fliken ”jobba hos oss” på Stavdals hemsida finns en nylanserad karriärsplattform. Syftet? Att presentera lediga tjänster på ett modernt och attraktivt sätt. Sara Smedberg HR-administratör på Stavdal berättar:

Nyhetsbrev 1, 2019

Hallå där Tobias Johansson!

Du har gjort en raketkarriär på Stavdal, där du började som returmottagare och ska snart hoppa på tjänsten som systemadministratör på huvudkontoret. Vem är du?

Yrket där säkerhet är A och O

Höga höjder och noggranna kontroller. Ja, det är en del av vardagen för fallskyddsmontörer. Men vad händer mer under arbetsdagen? Vi har pratat med Nabil Bayoumi, förste fallskyddsmontör på Stavdals hyrcenter i Malmö.

Nyhetsbrev 4, 2018

Sveriges Byggindustrier efterlyser helhetsgrepp för sviktande bostadsmarknad

Den 24 oktober presenterade Sveriges Byggindustrier sin byggkonjunkturprognos. I den spår man att antalet påbörjade bostäder i flerbostads- och småhus faller från 64 000 förra året (2017) till 42 500 nästa år (2019). Det betyder ett tapp med 21 500 påbörjade bostäder sedan konjunkturtoppen 2017 och att en tredjedel av marknaden för nyproduktion har försvunnit på två år. Nu efterlyser Sveriges Byggindustrier ett helhetsgrepp för bostadsmarknaden.

Nöjda kunder – Nyckeln till framgång

En gång om året gör Stavdal sin ”Nöjd Kund Index”, en undersökning som tar tempen på hur nöjda kunderna är. Och nu är det dags igen! Årets frågor handlar mycket om servicenivån på Stavdals hyrcenter och hur produkterna fungerar ute på byggena, men även allmänt om hur leveransen till kund ser ut, hur driftsäkra maskinerna är och hur projektplanering och genomförande fungerar.

Nyhetsbrev 4, 2018

Effektivare byggprojekt med råd från Stavdals experter

Händer det att strömmen går på bygget? Eller att byggvärmen känns verkningslös?

Tar man hjälp av Stavdals experter tidigt i byggprojektet, minskar risken för oönskade stopp. Dessutom kan maskinerna ofta utnyttjas mer effektivt med rätt planering. Men det är få kunder som fullt ut utnyttjar den service och kunskap som finns på Stavdals hyrcenter.

Stavdal levererar julstämning

För sjunde året i rad ser Stavdal till att en 40 meter hög julgran kan resas på Skeppsbron i centrala Stockholm. För att klara av det prestigefyllda projektet behöver en hel del grejer vara på plats. I leveransen från Stavdal finns en 42 meter hög lift, 75 meter staket som ska inhägna arbetsplatsen, en bomlift för att kunna sätta grenar på plats – och en fikabod för kaffesugna såklart.

Upp till toppen