Göteborg   2017-10-16 /

Stjärnor på Hovet för en dag

Den årliga hockeymatchen i samarbete med Djurgården Hockey och våra fantastiska stockholmskunder gick av stapeln den 12/10. En eftermiddag som innehöll allt från intern information och hockey, till mycket skratt och härligt sällskap.

Det är 10:e året i rad Stavdal tillsammans med Djurgården bjuder in kunder till Hovet.
- Som vanligt när man jobbar med Stavdal är det alltid trevligt med mycket glada människor. Speciellt kul är det när man märker att det vi gör är uppskattat och något de ser fram emot. Det är få förunnat att få ta på sig djurgårdströjan och spela match på Hovet med nationalsång och allt, det bästa är att man inte behöver vara någon världsstjärna utan att man kan skratta och ha kul tillsammans, säger Christian Due-Boje.

Det börjades med fika och mingel på hotell Globen innan Richard på Stavdal Kran och Maria som har hand om utbildningarna i Stockholm berättade lite om vad de jobbar med. En behaglig promenad senare befann sig hela skaran utanför spelaringången till Hovet där det delades in i lag och fördelades ut material och klockan 15.50 var det uppställning på blå för nationalsång. Domare Due-Boje blåste sedan igång matchen där det vita laget tillslut kunde ta hem segern över blåa laget. Efter matchen bjöds det på mat i Hovets restaurang följt av SHL hockey mellan Djurgården och Färjestad.

-Helt perfekt kväll! Tyvärr kunde jag inte närvara på dagen men jag är så nöjd och det blev ju en lyckad kväll också efter matchen, säger Anders Lindvall som fick ge ut pris till bästa djurgårdsspelaren som kvällen till ära blev nummer 10 Niclas Bergfors. Niclas fick som matchens lirare bestämma vilken organisation Stavdals donation på 5000kr skulle tillfalla, han valde att skänka pengarna till Rädda Barnen.

Vårt kundevent i samarbete med Djurgården hockey brukar alltid vara väldigt uppskattat. Att spela hockey tillsammans ger oss möjlighet att möta våra kunder i en helt annan situation än normalt och de som är med lär snabbt känna varandra. Det är även en utmärkt situation för våra kunder att
 nätverka och lära känna andra företag och branschkollegor, säger Anna Norlander.

Stavdal tackar alla inblandade parter för en otroligt trevlig eftermiddag och kväll, detta gör vi om snart igen!