Göteborg   2017-10-19 /

Stavdal rekryterar toppchef från Cramo

Lars Celsing blir ny operativ chef på maskinuthyrningsföretaget Stavdal och tar därmed över ansvaret för att leda det operativa arbetet från Vd Mikael Olsson, som kommer att fokusera helt på den strategiska utvecklingen av företaget. Lars Celsing kommer närmast från Cramo där han suttit i ledningen som regionchef i nio år.

- Rollen som operativ chef är ny på Stavdal sedan i somras och mitt arbete blir att ansvara för det operativa arbetet. Totalt handlar det om att leda, stimulera och utveckla cirka 230 medarbetare runt om i landet så att alla trivs och gör ett gott jobb tillsammans, säger Lars Celsing.

Utöver sin tid som regionchef på Cramo har Lars Celsing lång erfarenhet av arbete i ledande positioner, bland annat som affärschef på Nobina. Han har även en bakgrund som egenföretagare inom bygg och fastighet

Han följer med intresse hur branschen står inför ett antal utmaningar, som den förestående konjunktursättning han spår att vi kommer se under 2018, samt nya myndighetskrav kring framför allt säkerhet på arbetsplatserna.

Men han ser också många möjligheter inom branschen, som han är övertygad kommer att växa och utvecklas i takt med att allt fler bygg- och anläggningsföretag ser vinningarna i att inte binda upp kapital i egna maskiner. Tjänstesidan inom rental är också något han spår kommer att växa inom branschen.

- Det första jag kommer att göra när jag tillträder tjänsten är att lära känna personalen och Stavdals verksamhet för att se var vi kan expandera och var vi behöver konsolidera oss. Vi måste vara beredda på att parera för en sund och lönsam verksamhet även i lite sämre tider än vi har nu, säger Lars Celsing.

- Med Lars långa och gedigna branschkunskap får Stavdal ett otroligt bra tillskott för att fortsätta sin resa mot att bli Sveriges mest kompetenta och serviceinriktade maskinuthyrare inom bygg och anläggning, industri och evenemang, säger Vd Mikael Olsson.

Lars Celsing tillträder tjänsten den 1 februari 2018 och kommer att utgå från Stavdals kontor i Stockholm.

- Jag ser med stor förväntan fram emot att få börja arbeta på det enda företaget, som enligt min uppfattning, på allvar kan utmana kollegorna i branschen. Det ska bli väldigt stimulerande och spännande att vara med på Stavdals fortsatta resa till att bli förstahandsvalet som leverantör av rentaltjänster, säger Lars Celsing.

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Olsson, VD Stavdal AB

Maria Ågerup, Kommunikationsansvarig på Stavdal