Göteborg   2016-09-20 / Pressmeddelande

Stavdal bygger nytt hyrcenter i attraktiva Kungsängen

​I slutet av januari öppnar Stavdal ett nytt hyrcenter i Kungsängen, Stockholm. Det blir ett av Stavdals största och kommer att inhysa bodar och hissar.
– Efterfrågan på våra tjänster har ökat stort och vi har vuxit ur vår befintliga lokal i Lunda, berättar Peter Melin, projektansvarig för Stavdals nya center.
Det nya hyrcentret blir Stavdals 19:e i Sverige.

Stavdal kommer att flytta hela sin nuvarande bodverksamhet i Stockholm till det nya hyrcentret. Även hissverksamheten för bygghissar flyttar med och lokalen kommer dessutom att inhysa vanlig maskinuthyrning. Huset blir 66 meter långt, 24 meter brett och står på en tomt om totalt 9900 kvadratmeter. Hyrcentret får nio portar för bodavdelningen och hissavdelningen. Hallen blir 1600 kvadratmeter, med ett entresol på 240 kvadratmeter.
–Vi kommer med god marginal att kunna inhysa fyra till fem hissar åt gången tillsammans med åtta bodar, förklarar Peter.
Utöver uppställningsyta för bodar och hissar kommer det nya hyrcentret ha plats för kontor och omklädningsrum, lagerplats, tvätthall samt en mindre butik på 100 kvadratmeter.
– På utsidan byggs en returstation där vi kan ställa av bodar för returkontroll och eventuell vintersäkring.
Kungsängen är en växande stadsdel både boendemässigt och industrimässigt med ett centralt läge för Stavdals verksamhet. Lokalen beräknas stå färdig i slutet av januari 2017.

För mer information kontakta:

Peter Melin, projektledare Stavdal

Mikael Olsson, VD Stavdal AB