Göteborg   2017-06-20 / Pressmeddelande

Ny distriktsansvarig på Stavdal Kran

Richard Eriksson lämnar jobbet som produktchef på Ramirent och blir ansvarig för Stavdals kranverksamhet med start den 31 juli.

Richard har en lång erfarenhet av kran- och hissverksamhet inom byggbranschen. Senast som produktchef och verksamhetsansvarig för kran & hiss på Ramirent och dessförinnan som verksamhetschef för kran & hiss på Skanska Maskin. Dessutom har han en bakgrund inom NCC och Siab maskin där han började som hissmontör för snart 30 år sedan.

I höst utökar Stavdal sitt affärsområde Stavdal Kran med nya och fler kranar och en större organisation – allt för att möta den ökande efterfrågan på kranar inom byggsektorn.

– Jag ser verkligen fram emot den nya tjänsten och hoppas att min kompetens inom området ska ge oss en bra start med kranuthyrningen i Stockholm och Göteborg och att vi ska lyckas locka rätt kunder med våra erbjudanden, säger Richard Eriksson.

– Med den erfarenhet, kompetens och trevliga personlighet Richard besitter, var han ett självklart val för tjänsten. Vi är övertygade om att Richard kommer att lyfta vårt affärsområde ytterligare och nå målsättningen att bli heltäckande inom bygg- och tomkranar, säger Stavdals VD Mikael Olsson.

Richard beskriver sig själv som en glad person med mycket energi som drivs av utmaningar och gillar högt tempo. Han är 46 år och bor med fru och tre barn i Järfälla utanför Stockholm.