Göteborg   2017-09-19 / Pressmeddelande

Helena Backman ny HR-chef på Stavdal

Helena Backman har anställts som ny HR-chef och en ny HR-avdelning har bildats på maskinuthyrningsföretaget Stavdal. Helena kommer bland annat att fokusera på företagets arbete inom employer branding – något som har blivit allt viktigare i takt med att företaget växer kraftigt.
– Det är spännande att arbeta med ett bolag som utvecklas så mycket som Stavdal gör, säger Helena Backman.

– I den snabbväxande fas vi befinner oss i är det viktigt att vi hittar rätt personer till rätt plats. En anställning är en relation och det är viktigt för både företaget och individen att det stämmer och fungerar långsiktigt, säger Helena Backman.

Helena Backman sitter på Stavdals huvudkontor i Göteborg, men sin första tid som HR-chef har hon spenderat ute i verksamheten runt om i landet för att träffa medarbetare och identifiera vilka behov som finns i verksamheten. Parallellt med det driver bolaget ett omfattande hållbarhetsarbete med fokus på miljö och personalfrågor. Visionen är att vara det mest kompetenta och serviceinriktade bolaget inom maskinuthyrning och i det ingår bland annat att utveckla Stavdal som en attraktiv arbetsgivare.

– I slutändan handlar det mycket om att utveckla affären. Vi ska ha ett attraktivt erbjudande dels för våra kunder men också för våra medarbetare, det är väldigt viktigt, säger Helena.

Helena Backman tillträdde sin nya roll som HR-chef i början av juli.

För mer information, vänligen kontakta:

Helena Backman, HR-chef Stavdal